.

.

.

            به گزارش روابط عمومی کتابخانه های عمومی شهرستان سراب جلسه انجمن کتابخانه های عمومی سراب مقارن با هفته کتاب وکتابخوانی، روز چهارشنبه مورخه 1396/09/01 در محل کتابخانه عمومی شیخ ولی الله اشراقی سراب به ریاست مهندس شکوهی فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان سراب و با حضور اعضای این انجمن برگزار گردید.

ابتدای جلسه بعد تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، فرماندار شهرستان با گرامیداشت یاد امام و شهدا و آرزوی طول عمر و سلامتی برای مقام معظم رهبری، هفته بسیج و هفته کتاب و کتابخوانی را تبریک گفته و تقارن این دو مناسبت فرهنگی و مهم را مبارک شمرد. مهندس شکوهی با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح شهرستان و ارتقاء سرانه مطالعه در بین مردم شریف شهرستان افزود: تحقیقات نشان میده یکی از عوامل مهم پیشرفت جوامع مدرن و پیشرفته، سرانه مطالعه بالای کتاب در بین مردم آن جامعه می باشد.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان سراب با اشاره به اینکه فرهنگ مطالعه باید بعنوان یک ارزش در جامعه معرفی شود، ادامه داد: کتابخوانی و عادت به مطالعه یافته ها و مستندات علمی، فضای دلپذیر برای تجلی و پرورش ذهن و روح را فراهم می سازد و انسان را تعالی می بخشد.

فرماندار سراب خاطر نشان کرد: آنچه که جامعه را متحول می کند، مطالعه کتاب است و این واقعیت درتمام دنیا رایج است. کتاب و کتابخوانی هسته اولیه توسعه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی هر کشوری می باشد و جای خالی کتاب در زندگی جز با کتاب پر نمی شود.

در ادامه این جلسه رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان، گزارشی از وضعیت فعلی کتابخانه های عمومی شهرستان و اطلاعات آماری آن را ارائه داد و ضمن قرائت مصوبات جلسه قبل، به میزان تحقق آنها اشاره نمود.

بنی فاطمه همچنین بخشی از کمبودها، نیازها و مشکلات فرا روی این اداره را مطرح و خواهان مساعدت ریاست و اعضای محترم انجمن در رفع این مشکلات و موانع شد.

در پایان پس از بحث و تبادل نظر و بررسی مشکلات و کمبود های شهر در حوزه کتاب و کتابخوانی، مصوباتی مورد تصویب اعضای انجمن قرار گرفت.



  • روابط عمومی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی