.

.

.

جلسه انجمن کتابخانه های شهرستان

يكشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۱۰ ق.ظ

اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان سراب بصورت مشترک با انجمن های تابعه این شهرستان به ریاست فرماندار محترم شهرستان و با حضور سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان برگزار شد.

صورتجـلسه انجـمن کتابخـانه های عمـومی شهـرستان سـراب و انجمن های تابعه

اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان سراب و انجمن های تابعه در سال 1394  با ریاست آقای گرشاسبی فرماندار محترم شهرستان و با حضور آقای جعفری سرپرست محترم کتابخانه های عمومی استان و اعضای محترم انجمن صبح روز دوشنبه مورخه 14/02/94 در محل فرمانداری شهرستان سراب برگزار گردید. ابتدا با تلاوت روح بخش قرآن مجید، مجلس منور با آیات الهی گردید. در ادامه آقای گرشاسبی ضمن خیر مقدم و تشکر از حضور سرپرست محترم کتابخانه های استان و اعضای جلسه به ایراد سخنانی در رابطه با لزوم توجه به مباحث فرهنگی علی الخصوص بحث کتاب و کتابخوانی و تأثیر این موضوع در تربیت افراد جامعه پرداختند. رییس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ادارات و ارگانها را موظف به همکاری و مساعدت و تعامل بیشتر با کتابخانه های عمومی  برای بهبود وضعیت کتابخانه های عمومی و ترویج مطالعه در جامعه دانستند و افزودند در مورد ادارات فرهنگی از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش این تعامل باید دو چندان باشد. فرماندار شهرستان ایده کتاب یار را مطرح نمودند که با اجرای آن می توان افرادی را بعنوان خیرین کتاب شناسایی و با همت ایشان اهدای کتاب به کتابخانه ها را رونق بخشید و هم می توان افرادی را در روستاها بعنوان رابط بین کتابخانه و مردم انتخاب و از آنها برای انتقال کتاب به افرادی که به کتابخانه دسترسی ندارند، استفاده نمود.

سپس آقای جعفری، سرپرست محترم اداره کل‌کتابخانه‌های عمومی استان ضمن تقدیر و تشکر از حمایتهای بی دریغ فرماندار محترم شهرستان جناب آقای گرشاسبی که اهتمام ویژه ای به حوزه کتاب، کتابخوانی و کتابخانه دارند و نیز همکاری صمیمانه شهرداران محترم و اعضای انجمن، به چند مورد از برنامه های آتی خود در مورد کتابخانه های عمومی شهرستان سراب و سایر کتابخانه های استان اشاره نمودند از جمله: تعامل و همکاری نزدیک و تنگاتنگ با مسئولین استانی و شهرستانی و روحانیت معزز برای پیشبرد اهداف نهاد کتابخانه های عمومی و همچنین استفاده از ظرفیت مردمی برای رونق بخشیدن به کتابخانه ها- جلب مشارکتهای مردمی و ترویج امر خیر کتابخانه سازی- تعمیر و تجهیز کتابخانه هایی که در سالهای گذشته کمتر مورد توجه بوده اند- محوطه سازی و زیبا سازی کتابخانه ها- اختصاص سه دستگاه مینی بوس بعنوان کتابخانه سیار تحت وب و اعزام به نقاط محروم استان- افزایش آرامش خاطر کتابداران و رفاه بیشتر برای این قشر فرهنگی-  ارائه آمار دقیق در شاخصه های کتابخوانی و ...

در ادامه جلسه نیز بنی فاطمه، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نیز به قرائت بخشی از فعالیت های اداره کتابخانه های عمومی شهرستان در سال 93 اشاره کرد از جمله: راه اندازی مجدد کتابخانه عمومی تعطیل شده فرکوش با اعتباری بالغ بر 140 میلیون ریال- اتمام مراحل تأسیس انجمن خیرین کتابخانه ساز که به لطف خداوند متعال بزودی مجوز این انجمن صادر خواهد شد- برگزاری مسابقات کتابخوانی آنلاین و مکتوب و اهدای بیش از 12 میلیون ریال جایزه نقدی به 35 نفر- تخصیص زمین مناسب برای احداث کتابخانه عمومی در شهر دوزدوزان توسط شورای اسلامی محترم دوزدوزان- انعقاد تفاهم نامه همکاری با نیروی مقاومت بسیج، نهضت سواد آموزی، انجمن صنفی کارگران، آموزشگاه ها و ... - برگزاری جلسات قرآنی در کتابخانه های شهرستان- برگـزاری جلسـات کانون ادبـی و شب شعر- اجرای کلاسهای نقاشی، خوشنویسی، قصه گویی و کاردستی برای کودکان و نوجوانان- برگزاری نمایشگاه کتاب در مناسبت های مختلف در محل کتابخانه های عمومی- برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و آثار هنری در دهه فجر با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری- افزایش 50 درصدی در بحث اعضاء نسبت به سال گذشته- افزایش بیش از 10% در تعداد منابع کتب و نشریات کتابخانه های شهرستان- راه اندازی بخش کودک مستقل در کتابخانه های سراب و مهربان و سایر اقدامات انجام شده.

در ادامه جلسه نیز اعضای محترم جلسه ضمن همفکری و بیان دیدگاه های خود در خصوص کتابخانه های عمومی شهرستانو تصویب 7 مصوبه، با صلواتی بر محمد(ص) و آل پاکش پایان یافت.
  • روابط عمومی